BİNGÖL YEDİSU İLÇE MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

2023-2024 YILI ÜCRETLİ ÖĞRETMEN BAŞVURULARI BAŞLADI

2023-2024 Eğitim Öğretim yılında, Müdürlüğümüze bağlı okullarda görevlendirilmek üzere ücretli öğretmen başvuruları başladı. Başvurular online ortamda alınacak olup Müdürlüğümüze herhangi bir evrak teslim edilmeyecektir. 21.08.2023 tarihi itibariyle çalışmalara başlayacak Komisyon tarafından yapılan görevlendirmeler sonucunda ilgili evraklar, İlçe Milli Eğitim Müdürlüğüne elden teslim edilecektir.
2023-2024 YILI ÜCRETLİ ÖĞRETMEN BAŞVURULARI BAŞLADI

                    Başvuru yapmadan önce Ücretli Öğretmenlik Başvuru Kılavuzunu  Okuyunuz. 

 

2023-2024 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI DERS ÜCRETİ KARŞILIĞI ÖĞRETMENLİK BAŞVURU KLAVUZU

Başvuru Süresi: Başvurular, 21/08/2023 tarihinde web sayfamızdan ilan saati ile başlayacak olup komisyon görevlendirmelere başlayıncaya kadar devam edecektir. Başvuru tarihlerinden sonra gelen başvurular birinci sıralamadaki adaylar bittikten sonra değerlendirmeye alınacaktır. 2. dönem için ihtiyaç duyulması halinde yeniden başvuru alınacaktır. Başvurularını posta, elektronik posta ve faks yoluyla yapanların başvuruları değerlendirmeye alınmayacaktır.

Görevlendirme Süreci: İhtiyaç oluştuğunda görevlendirmeler başvuru kılavuzunda belirtilen esaslara göre yapılacaktır.

 

A.İLGİLİ MEVZUAT

1 ) Millî Eğitim Bakanlığı Yönetici ve Öğretmenlerinin Ders Ve Ek Ders Saatlerine İlişkin

01 /12 /2006 tarih ve 2006 /11350 sayılı Karar

2 ) 119 Sayılı Talim ve Terbiye Kurulu Kararı.

3 ) 155 Sayılı Talim ve Terbiye Kurulu Kararı.

4 ) 133 Sayılı Talim ve Terbiye Kurulu Kararı

5 ) Merkezi Bütçe Kanunu.

6 ) Milli Eğitim Bakanlığı Norm Kadro Yönetmeliği.

7 ) Talim Terbiye Kurulu'nun 80 no'lu kararı.

8 ) 657 Sayılı DMK'nun 48. Ve 176. maddesi.

9 ) MEB'in Okul Öncesi genel Müdürlüğünün 02.09.2010 tarih ve 2757 sayılı yazısı.

10 ) Talim Terbiye Kurulu'nun 9 nolu kararı.

 

B. GENEL AÇIKLAMALAR

1. Bu kılavuz 2023-2024 Öğretim Yılı Ders Ücreti Karşılığı Ücretli Öğretmenlik için başvuru ve yerleştirmelere ilişkin esas ve usulleri belirlemek amacı ile oluşturulmuştur.

2. Üniversitelerin Lisans, önlisans programlarından mezun olanların başvuruları kabul edilecek, Lise veya dengi (ortaöğretim mezunu) adayların müracaatları ise kabul edilmeyecektir.

3. 2023-2024 Öğretim Yılında Ders Ücreti Karşılığı Öğretmen olarak müracaatta bulunan erkek adaylardan askerlik ile ilişkisi bulunmaması şartı aranacaktır. (Terhis, tecil ya da muaf olmak)

4. Bu kılavuzda yapılan açıklamalara ek olarak oluşabilecek değişiklikler ile uygulamalara yönelik açıklamalar http://yedisu.meb.gov.tr adresinde yayınlanacaktır.

5. Yedisu İlçesi 2023-2024 Öğretim Yılı Ders Ücreti Karşılığı ücretli öğretmenlik Başvuru Süresi: 21/08/2023 tarihinde web sayfamızdan ilan saati ile başlayacaktır. 2. dönem için ise ihtiyaç duyulması halinde yeniden başvuru alınacaktır. 

 

C. 2023-2024 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI DERS ÜCRETİ KARŞILIĞI ÖĞRETMENLİK İÇİN ARANILAN GENEL ŞARTLAR 

1. Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı olmak.

2. Kamu haklarından mahrum bulunmamak.

3. Türk Ceza Kanunu'nun 53'üncü maddesinde belirtilen süreler geçmiş olsa bile; kasten işlenen bir suçtan dolayı bir yıl veya daha fazla süreyle hapis cezasına ya da affa uğramış olsa bile devletin güvenliğine karşı suçlar, Anayasal düzene ve bu düzenin işleyişine karşı suçlar, millî savunmaya karşı suçlar, devlet sırlarına karşı suçlar ve casusluk, zimmet, irtikâp, rüşvet, hırsızlık, dolandırıcılık, sahtecilik, güveni kötüye kullanma, hileli iflas, ihaleye fesat karıştırma, edimin ifasına fesat karıştırma, suçtan kaynaklanan malvarlığı değerlerini aklama veya kaçakçılık suçlarından mahkûm olmamak.

4. Sağlık durumunun öğretmenlik görevini yapmasına engel olmadığını sağlık ocaklarından son altı aylık süre içinde alacağı Sağlık Raporu ile belgelendirilmek.

5. Askerlik yükümlüsü olan adayların askerlikle ilişkisi bulunmamak. - Askerlikten muaf olmak, - Askerliğini yapmış olmak, - Askerliği tecil edilmiş olmak şart.

6. Yurt dışındaki yükseköğretim kurumlarından mezun olanlar bakımından, öğreniminin yurt içindeki yükseköğretim kurumlarına veya programlarına denkliği yapılmış olmak.

7. Sabıka durumu ile ilgili Adliyeden veya (e-devletten) son altı aylık süre içinde alacağı Adli Sicil Kayıt belgesi ile belgelendirmek.

8. 2023-2024 Eğitim Öğretim döneminde Ders Ücreti Karşılığı ücretli öğretmenlik başvurusu yapan adayların müracaatları 2023-2024 Eğitim Öğretim yılı içerisinde geçerlidir.

9. Herhangi bir sosyal güvenlik kurumuna bağlı olarak çalışmamak.

10. Başvuru esnasında yanlış beyanda bulunduğu sonradan anlaşılan adaylar görevlendirilmişlerse görevlendirmeleri iptal edilir ayrıca haklarında yasal işlem başlatılır. (KPSS sonuç belgesindeki puan ile sisteme girilen puanın bire bir tutması gerekmektedir.)

 

D. BAŞVURU İŞLEMİNİN YAPILMASI

1. Başvurular, e-devlet sistemi üzerinden yapılacaktır. E-devlet üzerinden başvuru yapmayan adaylar kesinlikle görevlendirilmeyecektir

2. Başvuru işlemine geçmeden önce kılavuzu dikkatlice okuyunuz.

3- Adaylar başvuru esnasında Müdürlüğümüze şahsen müracaatta bulunmayacaklardır.

4- Posta, elektronik posta ve faks yoluyla yapılacak başvurular değerlendirmeye alınmayacaktır.

5. Görevlendirme tebliği başvuru sahibinin cep telefonuna ya da e-mail adresine gönderilen mesajla yapılacağından cep telefonu numarasının ve e-mail adresinin doğru yazılması ve mesajların kontrol edilmesi gerekmektedir.

6. Başvuru işlemlerinin eksiksiz tamamlanmasından aday sorumludur.

 

E. İSTENİLECEK BELGELER

1. Başvuru esnasında herhangi bir belge istenmeyecektir.

2. Görevlendirmesi yapılan öğretmenlere telefonla, sms veya mail yoluyla bilgilendirme yapılacaktır. Bilgilendirme yapılan öğretmenler aşağıdaki belgeleri İlçe Milli Eğitim Müdürlüklerine teslim etmeleri gerekmektedir. Belgeleri teslim etmeyen veya göreve başlamayan öğretmenlerin yerine yeniden görevlendirme yapılacaktır

? Dilekçe (Evrak tesliminde ilgili okula verilecek)

? Diploma veya Mezuniyet veya Çıkış Belgesi (aslı ve fotokopisi)

? Yurtdışı okul mezunlarından denklik belgesi

? Nüfus Cüzdanı (aslı ve fotokopisi)

? Varsa Formasyon belgesi (aslı ve fotokopisi)

? Sabıka Kaydı (E-Devletten alınabilir)

? Sağlık Raporu (6 Aylık)

? Bir adet fotoğraf

? Varsa diğer sertifikalar

? Varsa KPSS Sonuç Belgesi

? Askerlik Durum Belgesi

? Pedagojik Formasyon Belgesi/Ortaöğretim alan öğretmenliği tezsiz yüksek lisans belgesi Fotokopisi, (Eğitim Fakültesi Mezunları hariç) (varsa)

? Kurs/Seminer Belgesi (varsa)

 

F. GÖREVLENDİRMELERİN YAPILMASINA DAİR ESASLAR

1.Görevlendirmeler Kaymakamlık Onayı ile yapılacaktır.

2. Müdürlüğümüze bağlı okul ve kurumların belirttikleri ihtiyaçlara göre görevlendirmeler yapılacaktır.

3. Görevlendirmeler ile ilgili listeler http://yedisu.meb.gov.tr internet adresinde yayınlanacak olup; ayrıca adaylara, başvuru sırasında verdikleri iletişim bilgilerinden ulaşılacaktır.

4. Evraklarını tamamlayan adayların görevlendirme onayı alınarak SGK girişi yapılmasının ardından okul/kurumdaki görevine başlatılması sağlanacaktır.

5. Yerine kadrolu atama yapıldığı ya da görevlendirildiği durumlarda kurumda ihtiyaç kalmaması halinde, adayın kendisinden kaynaklanmayan nedenlerle görevi sona eren adaya, talep etmesi halinde diğer kurumlarda ihtiyaç bulunduğunda öncelik tanınacaktır.

6. Herhangi bir özrü olmaksızın okul müdürlüğüne (bir hafta önceden) yazılı bilgi vermeden görevi bırakanlara Müdürlüğümüzce bir daha görevlendirme yapılmayacaktır.

7. Ücretli Öğretmenler görevleri esnasında haklarında yapılan şikâyetler var ise 657 Sayılı DMK göre disiplin işlemleri uygulanacaktır.

8.Ücretli öğretmenler performanslarına göre okul müdürleri ve müdürlüğümüzce değerlendirilebilecektir.

9-Üniversitelerin lisans programları mezunları ile İlahiyat, İngilizce, Okul öncesi ve Çocuk Gelişimi branşlarında ön lisans programlardan mezun olanların başvuruları kabul edilecektir. Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği, İHL Meslek Dersleri Öğretmenliği, İngilizce Öğretmenliği, Okul Öncesi Öğretmenliği ve Çocuk Gelişimi Öğretmenliği alanlarında lisans mezunu olmadığı/kalmadığı zaman ön lisans mezunu adaylara göre görev verilecektir. İlahiyat, İngilizce, Okul öncesi ve Çocuk Gelişimi dışındaki ön lisans programı mezunlarının başvuruları kabul edilmeyecektir.

10- Ders Ücret Karşılığı görevlendirme durumunda; görevlendirilen kuruma kadrolu öğretmen ataması olması halinde, görevlendirmeye esas öncelik sırasının en son kişiden başlanarak, ders ücret karşılığı görevlendirme onayı iptal edilecektir. Önceliğin eşit olması halinde Kura ile onay iptali yapılacaktır.

11-İhtiyaç oluştuğunda (Boş norm, izin, rapor, tayin, emeklilik gibi nedenlerle) görevlendirmeler 2023-2024 Eğitim-Öğretim yılı boyunca aşağıda belirtilen esaslara göre yapılacaktır.

 

DERS ÜCRETİ KARŞILIĞINDA GÖREVLENDİRMELERDE ÖNCELİK DURUMU VE ESASLAR

A- Ücretli Öğretmen görevlendirmeleri;

-İlçemizde ikamet önceliği dikkate alınacaktır.

-Eğitim kurumlarında daha önce görev almış olmak önceliği dikkate alınacaktır.

- İhtiyaca göre de kamu görevlileri ile emeklilerin görevlendirmeleri en son yapılacaktır.

 

B- Sınıf Öğretmenliği için öncelik sırası:

1-    Eğitim Fakültelerinin sınıf öğretmenliği bölümü mezunları

2-    2- Eğitim Fakültesi mezunlarından sınıf öğretmenliği sertifikası olanlar

3-    Eğitim Fakültelerinin diğer bölümlerinden mezun olanlar

4-    Fen Edebiyat Fakültesi mezunlarından formasyonu olanlar

5-    Fen Edebiyat Fakültesi mezunlarından formasyonu olmayanlar

6-    Diğer Fakülteler

 

C- Branş Öğretmenliği için öncelik sırası:

1-    Eğitim Fakültelerinin ilgili bölümlerinden mezun olanlar

2-    Fen Edebiyat Fakültesinin ilgili bölüm mezunlarından formasyonu olanlar

3-    Fen Edebiyat Fakültesinin ilgili bölüm mezunları(formasyonsuz)

4-    Diğer Fakülteler.

 

D- Okul Öncesi öğretmenliği için öncelik sırası:

1-    Talim ve Terbiye Kurulu Kararına göre okul öncesi öğretmenliğine kaynak teşkil eden yüksek öğretim programından mezun ataması yapılmamış öğretmenlerden, yüksek lisans belgesi/diploması olanlar.

2-     Talim ve Terbiye Kurulu Kararına göre okul öncesi öğretmenliğine kaynak teşkil eden yüksek öğretim programından mezun, (Anadolu Üniversitesi Açık öğretim Fakültesi dahil) ataması yapılmamış öğretmenlerden, lisans belgesi/diploması olanlar.

3-    Üniversitelerin Ev Ekonomisi Yüksek Okulu Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Bölümü mezunları. 

 

BAŞVURU İŞLEM AŞAMALARI

 

1-    E-Devlet üzerinden ücretli öğretmenlik başvurusunda bulununuz. 


 >>> E-Devlet Ücretli Öğretmenlik Başvurusu İçin Tıklayınız<<<

2. Komisyon tarafından görevlendirme yapıldıktan sonra görevlendirilen öğretmenlerimiz aşağıda belirtilen evrakların asılları ve fotokopilerini görevlendirildikleri Okul Müdürlüğüne elden teslim edeceklerdir. 

 

          Teslim Edilmesi Gereken Evraklar

·         Dilekçe (Evrak tesliminde İlçe MEM'e verilecek)

·         Mezuniyet belgesi (aslı ve fotokopisi)

·         Nüfus Cüzdanı (aslı ve fotokopisi)

·         Varsa Formasyon belgesi (aslı ve fotokopisi)

·         Sabıka Kaydı (E-Devletten alınabilir)

·         Sağlık Raporu (6 Aylık)

·         Bir adet fotoğraf

·         Varsa diğer sertifikalar

·         Varsa KPSS Sonuç Belgesi

·         Askerlik Durum Belgesi

5 DAKİKAYA HERYERDE YSWF - YSWF

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.